Izdelava spetne strani: Ms3 d.o.o.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava
Svetovalno delo opravljata dve svetovalni delavki:
Petra Rep, univ. dipl. psih. (za dijake, ki ne bivajo v dijaškem domu)
petra.rep@sgv.si
05 365 53 14
Urška Doblehar, univ. dipl. soc. ped. (za dijake, ki bivajo v dijaškem domu)
pomocnik.ravnatelja@sgv.si
05 365 53 13 (šola), 05 365 53 24 (dijaški dom)
Svetovalni delavki delujeta timsko. Dijakom svetujeta in pomagata pri razreševanju različnih stisk in težav – čustvenih, učnih, osebnostnih, socialnih. Veliko pozornosti namenjata delu z dijaki s posebnimi potrebami, pri čemer sodelujeta tudi z zunanjimi institucijami. Učiteljem in vzgojiteljem svetujeta pri pedagoškem in vzgojnem delu, podporo pa nudita tudi staršem.
Šolska psihologinja je koordinatorica dela z vsemi dijaki s posebnimi potrebami, ki imajo odločbo o usmeritvi Zavoda Republike Slovenije za šolstvo. Izvaja vpis v prvi letnik gimnazije, delavnice/interaktivna predavanja v okviru obveznih izbirnih vsebin (učenje učenja, krepitev duševnega zdravja) in program karierne orientacije. Je mentorica Dijaške skupnosti in koordinatorica prostovoljskega dela. Socialna pedagoginja izvaja vpis v dijaški dom ter je domskim dijakom na voljo tako v šoli kot v dijaškem domu.
V vsakem človeku so občudovanja vredne zmožnosti.
Verjemi v svojo moč in mladost.
Nauči se neprestano ponavljati sebi:
»Vse je odvisno od mene.«
(André Gide).
Usmerjanje otrok s posebnimi potrebami ureja Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, ki opredeljuje, da lahko šola otrokom s posebnimi potrebami, ki so usmerjeni v izobraževalne programe s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, glede na vrsto in stopnjo primanjkljaja, ovire oziroma motnje prilagodi organizacijo, način preverjanja in ocenjevanja znanja, napredovanje, časovno razporeditev pouka ter zagotovi tudi dodatno strokovno pomoč.
Otroci s posebnimi potrebami so slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, otroci z avtističnimi motnjami ter otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.
Postopek usmerjanja otrok s posebnimi potrebami se začne s pisno zahtevo staršev, ki na pristojno enoto Zavoda RS za šolstvo oddajo obrazec Zahteva za uvedbo postopka usmerjanja. Obrazcu priložijo dva dokumenta, ki ju pripravi šola (Poročilo vzgojno-izobraževalnega zavoda in Zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja), ter strokovno dokumentacijo, ki vključuje že opravljene obravnave otroka (zdravstvena, poročila, specialno pedagoška, socialna in druga poročila). Zavod RS za šolstvo strokovno dokumentacijo posreduje Komisiji za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami. Komisija na podlagi strokovne dokumentacije, morebitnega razgovora s starši, po potrebi pa tudi po pregledu in razgovoru z otrokom izda strokovno mnenje. Na podlagi strokovnega mnenja Zavod RS za šolstvo izda odločbo. V primeru, da je otrok usmerjen kot otrok s posebnimi potrebami, ravnatelj na šoli imenuje strokovno skupino (ožjo in razširjeno), ki za otroka pripravi individualizirani program vzgoje in izobraževanja.
Več informacij je dostopih na spletni strani Zavoda RS za šolstvo.
Šola lahko prilagodi šolske obveznosti tudi dijakom, ki niso usmerjeni kot otroci s posebnimi potrebami (nimajo odločbe ZRSŠ), a imajo posebne vzgojno-izobraževalne potrebe. Sem spadajo dijaki, ki se vzporedno izobražujejo, so dlje časa ali pogosto odsotni iz zdravstvenih razlogov, nadarjeni dijaki, perspektivni ali vrhunski športniki, dijaki, ki se pripravljajo na mednarodna tekmovanja v znanju ali na druge mednarodne izobraževalne in kulturne prireditve ter izmenjave, prihajajo iz tuje države, v primeru drugih izjemnih športnih in kulturnih dejavnosti ali drugih utemeljenih razlogov. Področje ureja Pravilnik o prilagoditvah šolskih obveznosti dijaku v srednji šoli.
Dijaki za prilagojeno opravljanje šolskih obveznosti zaprosijo pisno, z oddajo Vloge za pridobitev pravice do prilagoditev opravljanja šolskih obveznosti. Vlogo oddajo razredniku/čarki, najkasneje do 30. 9. tekočega šolskega leta, v utemeljenih primerih pa tudi med šolskih letom. Vlogi priložijo ustrezna dokazila. Če se prošnji dijaka ugodi, ravnatelj izda Sklep o prilagoditvah šolskih obveznosti, svetovalna delavka v sodelovanju z razrednikom/čarko pa za dijaka pripravi osebni izobraževalni načrt.
Pomembne informacije in koristne povezave najdete v spletni učilnici svetovalna služba, do katere dostopate z AAI računom. Za dijake potekajo dejavnosti med šolskim letom.
1. Skupinsko informiranje poteka sledeče:
– v decembru o Prijavi za vpis (predstavitev rokovnika, postopek in način prijave),
– v začetku februarja: predstavitev Razpisa za vpis na fakultete, ki je objavljen ob koncu januarja.
2. Individualni razgovori potekajo od decembra do januarja.
Za dijake 3. letnika:
1. Skupinsko informiranje poteka od decembra do maja:
– izbira maturitetnega predmeta,
– seznanitev s pojmi v terciarnem izobraževanju (bolonjski študij);
– DOTS model kariernega odločanja;
– pomen informiranja in samospoznavanja;
– orodja in pripomočki;
– izračun točk;
– štipendije …
2. Individualni razgovori potekajo po dogovoru.
• 1. letnik: duševno zdravje,
• 2. letnik: zasvojenosti,
• 3. letnik: karierna orientacija,
• 4. letnik: osamosvajanje.
V ponedeljek, 20.1. ob 19.00 se v skupnih prostorih začne toast party. Drugi del pa bo sooblikovan še s strani …
Tekmovanje bo v torek, 21.1. ob 15.00 v Postojni! Srečno naši!
V torek, 28.1. lepo vabljeni na streljanje v vojašnico Vipava. Dobimo se ob 14.30 na recepciji.
V prvem tednu meseca februarja sodeluje pri večerni maši 1. vzgojna skupjna. Lepo vabljeni ob 18.30.
V drugem tednu meseca februarja sodeluje pri večerni maši 2. vzgojna skupjna. Lepo vabljeni ob 18.30.
Vse pravice pridržane. 2025 © Škofijska gimnazija Vipava